onsdag 4 januari 2012

HJÄLP!!!!!!! Jag får inte igen mina jeans.

Det bara inte går, fast jag legat på golvet som i min ungdoms dar och slitit och dragit i blixtlåset. Och jag såg ju i spegeln i morse när jag spritt språngande stod och torkade mig efter duschen......inte bra. Inte alls bra. Var har denna något - i alla fall lite - slankare kropp tagit vägen? Fasen också det är ju en hel storlek jag lagt på mig. Drygt om jag ska var ärlig.
Nu blir det bara nyttigheter och knytnävs- eller handflateportioner plus vatten. Undantag? Kan göras utan att jag tänker skämmas ihjäl om nu karaktären sviktar - vilket den nog gör nån gång.  
Tack och lov att gympan kör igång nästa vecka. Hej och hå! Här ska tränas!
Nyårslöften är dömda att misslyckas. Inget har jag lovat. Men promenaderna måste jag ta upp igen. Varför har jag nästan slutat med det de senaste veckorna? Gått som vanligt minst en timme i rask takt de fem i veckan dagar jag inte gympar? Det är ju skönt i både ur och skur. Jag tycker ju att jag mår väldigt bra både under och efter. Och nöjd med mig blir jag.
Signe-rastningen för en halvtimme sedan blev kort, vi höll på att blåsa bort alla tre, Maken var med. Dessutom tar det emot och gör ganska ont efter gårdagens rump- och lårsträckning efter en ovanligt idiotisk manöver. Ibland är man inte sitt otroligt skärpta jag precis.
Hur kunde jag vara så himla korkad att jag ens försökte lyfta ner en 25-kilos hund, som just då absolut vägrade att samarbeta, från en säng? Från "hennes" gästsäng där hon mer än gärna får ligga i vanliga fall? Men inte just då.  Så mycket enklare det varit om jag hämtat lite godis att locka med. Men....jag hade lite bråttom, jag ville inte få blod på nytvättade överkastet. Hon löper och jag hade glömt sätta på blöjan. Och vad hade det gjort? En liten blodfläck går ju att tvätta bort. Det hade varit mycket enklare än det pågående linkandet kan jag tala om, även om det är bättre.
Tillbaka till rubriken!
Varför tar man en mandelskorpa till kaffet på maten när man gnäller över kläder som inte passar?
Jättekorkat det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar