måndag 16 januari 2012

Var fan är mina broddar?

Var i hela världen har jag lagt dom? Både mina och makens är spårlöst borta.Och vi har två par var som både är lätta att ta på och väldigt bra. De enda jag hittar är våra gamla som är kasserade för länge sedan men av någon anledning inte bortslängda. Jag har jag letat överallt där jag trodde att dom möjligen kunde vara. Nu återstår alla omöjliga ställen. Och då vet jag inte riktigt var jag ska hitta på att leta. Det är nämligen inte länge sedan jag såg dom, tror jag. Maken har också ett minne av det..... men det kan ju vara förra säsongen, tiden rusar ju på.
Idag är den här. Halkan. Med ett tunt snölager över sig. Som gjort för en praktrova och vad en sådan kan innebära i förlängningen. Dags för broddar. Men idag får jag gå utan och vara försiktig.

PS Upphittade!
Flera timmar senare, bara sådär; prydligt nerlagda i en Röda Kors-kasse som det står KRAM på och upphängda på klädkammardörrens insida. Och jag som rumsterat om såååå - men inte kastat ett öga i just DEN kassen. Nu minns jag också att jag tänkte när jag la ner broddarna: så bra, nu fick jag användning för den lilla pluttkassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar