onsdag 7 september 2011

"Våga vägra hösten"

tänkte Ettan i morse, tog på sig sommarsandalerna och klev ut i rusket - vinande blåst och regn.
Och jag håller med. Det är för tidigt. Inte än, snälla!
Hela "medelhavsträdgården" - du som läser Eternellen vet vad jag menar - lutar i stormen som viner från sydost. Lutar, nej ligger. Nästan i alla fall.
Ska jag också våga vägra hösten och ta mig ett dopp? Njaa, vi får väl se under dagen. Hoppade över både igår och i förrgår trots att det "bara" var blåst. Men blåser det kraftigt så guppar det ordentligt i min vik. Att simma är det inte tal om ifall man inte är superdjärv och gillar kallsupar. 200 meter några gånger om dagen är annars inte dumt alls.
Höstaktiviteterna har satt igång, förmöte Fp i det lilla formatet i måndags inför det lite större ikväll. Gympa/dans startade i förra veckan. Mjukstartade med ett dans- och ett gympapass. Igår blev det dubbelt, och det gick bra men nog blev jag lite mör efter två timmar. Samtidigt fick jag en energikick och gick hem och målade tre tavlor.
Storverk givetvis!
Nej jag skojar, men kul var det och resulterade i ett rapsfält under åskblå himmel, vita fåglar - svävande även dom mot åskblått och slutligen tre spralliga damer på solig strand. I övrigt har jag inte tagit i en pensel på hela sommaren - akvarellkursen börjar igen nästa vecka. Och visst hade vi lovat vår "fröken" att måla vackra verk under sommaren. Samvetet har gjort sig påmint, har man lovat så har man. Ändå har jag INTE. Och alltid kan man skylla på något. Jag skyller på att jag inte har någon plats där målargrejorna kan stå framme utan jag måste plocka fram och arrangera verksamheten varje gång och sedan ställa undan. Men egentligen - det går ju ganska fort. Kanske vore det ärligare att skylla på lite oföretagsamhet, kanske ren lathet. Det är mycket lättare att sätta sig med en bok eller korsord i solen eller springa runt med vattenkannan och leka medelhav. Eller blogga en stund! Jag har varit ganska lat på det också. Att skylla på: seg dator framför allt under förmiddagstimmarna. Och så har jag ju Kupan som i förra veckan drog in i nya lokaler, vilket inneburit en del jobb. Hoppas det blir lika bra som vi tror. Massor av kunder har vi i alla fall haft hittills, men det hade vi ju även i dom gamla lokalerna.

2 kommentarer:

  1. Ser gärna dina storverk på lördag. Spralliga damer på solig strand låter som ett nytt grepp, spännande :)/Kram A

    SvaraRadera
  2. Ja det är precis vad det är har flera idéer på gång och vill ha tid att göra.

    SvaraRadera