lördag 24 september 2011

Strålande septembermorgon.

Efter att tidningsläsande i sängen kikat på den mellan persiennspjälorna har jag just slagit upp altandörren till en bedövande vacker septembermorgon. Solen blänker i min vik. Värmer dessutom. Idag gör det inget att hösten är på väg, tvärtom jag välkomnar denna härligt klara dag och funderar över vad jag ska göra med den.
Bara titta och ta emot kanske?
Sitta där i korgstolen i solen och kolla tre kritvita och välformade sena Schneewitchenrosor och en enda lika sen rosa New Dawn-knopp.
Plocka blad av den frodiga salvian och fritera dem i olja, en höjdarsmak till det mesta - kött, fisk, grönsaker -tycker jag.
Gå en skön promenad längs stranden bort till Näsa äng och hem igen.
Ta årets sista dopp - det ser inbjudande ut men är kanske lite för kallt - vi får väl se.
Bort med alla "måsten" i alla fall, dom kan gott vänta till en regndag.

1 kommentar: