torsdag 18 augusti 2011

Varför kan vi inte - vi som kan så mycket annat - flytta regnmoln och svala vindar dit de behövs?

Fyran jobbar som en galärslav i 35 graders värme och pajad AC i sitt florentinska café och orkar knappt andas ut när arbetsdagen är slut. Stackars Askungen! Åååå vad jag önskar att jag kunde skicka lite svalkande vind och lite regn. Just vi har väl inte fått så mycket regn på den här kusten, men västkusten och Skåne borde kunna avstå och skulle säkert gärna göra det om det gick. Och Danmark.
Dagens morgondopp superljuvligt. Otroligt lätt att simma. Så är det vissa dagar. Vattnet är stilla och spegelblankt och man bara forsar fram - ja, det var väl att ta i. Andra dagar precis lika stilla och blankt - men tungt och utan minsta "fors".

2 kommentarer:

  1. Joo... rekommenderar "Vinden är min mor" Vinden är min mor i vilken Bear Heart, som är en traditionellt utbildad medicinman inom Muskogee Creek-nationen bland annat beskriver hur man flyttar moln och ber om nederbörd. Helt underbar bok! Och man måste ju pröva:) /Kram A

    SvaraRadera
  2. Tror att jag läst - men glömt. Pok mamma

    SvaraRadera