tisdag 23 augusti 2011

Cocktail som tar knäcken på blomflugor.

Små moln av blomflugor har virvlat omkring i mitt kök de senaste dagarna. Fullständigt empatibefriad har jag jagat dom med dammsugare med hyfsad framgång och trott att jag fått med alla ner i påsen och för säkerhets skull även torkat bord och bänkar riktigt ordentligt. Och spolat slask och diskho med riktigt hett vatten. Men icke! Någon timme senare har de äckliga små molnen rört sig över diskbänk och matbord igen. Och på mornarna har de suttit i godan ro som en massdekoration på taklampan. Små svarta prickar runt hela Bumlingen - ja den heter så, lampan. Blääää!
Google tänkte jag. Där hittar man ju allt. Sagt och gjort. Jag googlade. Hittade ett recept som ser ut att funka, åtminstone för tillfället.
Här recept på en cocktail som ingen blomfluga kan motstå:
1 del sirap
2 delar vinäger
några droppar diskmedel
häll upp i ett litet glas eller flaska och säg "varsågod".
Glaset ska vara fyllt upp till brädden upptäckte jag. Dom trillar i så fort som sätter sig på kanten.
Tack google!

1 kommentar: