fredag 5 augusti 2011

Bjud på fest och låt gästerna hjälpa till!

Aldrig i livet!
För det första: mitt kök tillåter inte denna form av umgänge.
För det andra: om jag är bortbjuden vill jag väl inte fixa maten.
Jo, självklart som gäst hos någon i flera dagar. Då är det givet att hjälpa till med både det ena och det andra. Eller om jag är på någon form av knykalas. Men INTE som gäst för en kväll.
Vem? Svara uppriktigt nu. VEM VILL GÅ BORT och skrapa potatis, blanda dressing, passa grillen, vispa grädde, snoppa jordgubbar etc?
Är det verkligen så himla mysigt? Handen på hjärtat!
Tacka vet jag att få sätta mig vid ett vackert dukat bord och bli serverad rätter som jag varken tänkt ut eller hjälpt till att tillreda. Och jag vill definitivt inte att mina gäster ska jobba i mitt kök om jag bjudit dom på middag.

2 kommentarer:

  1. Naaaae... hurrru... nu får du väl ta å skriva lite nya inlägg. /Kram A

    SvaraRadera
  2. Suck... inga nya inlägg idag heller... /Kram A

    SvaraRadera