måndag 1 november 2010

Bodil och Johar.

Bodil Malmsten var gäst i morse hos Johar Bendjelloul - hoppas att jag stavat rätt, det vore lättare om han hette Bergström - på SVT.
Så nöjd Bodil måste vara att ha Johar som intervjuare. Och så nöjd Johar måste vara med sin Bodilintervju. Så himla bra. Båda två.
Bodil Malmsten är Bodil Malmsten, jag älskar hennes böcker - har de flesta - och hennes väldigt personliga stil och läser varje dag hennes blogg. Ett riktigt Bodil-fan med andra ord.
Och Johar! Ja, han är min nya intervjuarfavorit. Så bra, så bra, så avlyssnande. Tyvärr är det många som intervjuar och tycker att hans/hennes frågor är betydligt intressantare än objektets svar. Men inte Johar. Han känner in och vet när hans intervjuobjekt har något intressant att komma med och inser att det ofta är bättre att avstå från en fråga och låta gästen prata. Fullt i klass med Lasse Bengtsson och Joakim Vogel och dessutom - precis som Lasse och Joakim -snygg att se på. Även eterneller uppskattar stiliga män med glimten i ögat - och kanske en liten räv bakom örat.
För övrigt så har jag målat riktigt vackra äpplen på gren på akvarellkursen.
Struntar i att hänga ut talgbollar till fåglarna förrän kalla vintern är här. Ett skat- och kråkgäng har slukat fyra stycken på en enda dag!
Meningen var ju att mata småfåglar. Därmed inget ont sagt om skator och kråkor.
Och fönstren - jag har rena fönster.
Tvättat själv och är riktigt nöjd.
Hoppas det är mulet i morgon förmiddag. Solen är så fruktansvärt avslöjande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar