söndag 28 november 2010

Hosiaaaana ii hööööjden........


Givetvis borde man vara i kyrkan på 1:a advent och lyssna på Hosianna. Den är så otroligt vacker och jublande. Sitter istället vid datorn och sjunger för mig själv och räkna a:n och ö:n så det blir rätt i rubriken. Hör du hur det låter? Fantastiskt eller hur?
Hosianna Davids So-on,
väälsiignad varee han,
Hosianna Davids so-on,
soom kommer i Herrens naamn.
Hosiaaaana ii hööööjden, hosiaaaana, hosiaanna......
Nu lyser det igen, stjärnor och flerarmade ljusstakar i fönstren och slingor runt balkonger, buskar och träd. Vårt tinder och stjärna strålade så vackert i morse mot mörkret och den vita snön. Hyacinter som ska bli blå i kruka på köksbordet och vit azalea i vardagsrummet - men ängelen ! Ängelen har jag glömt! Måste leta reda på henne. Min fina vackra ängel. Jag vet att hon ligger inlindad i silkespapper i en skokartong. Egentligen är jag inte alls förtjust i änglar, men just den här tycker jag är alldeles, alldeles underbar.

1 kommentar:

  1. Åååååh så vackert! Både sång och tinder.
    Kram Anna

    SvaraRadera