fredag 26 november 2010

Är jag helt korkad som inte fattar det fantastiska med Spill?

Ja just Spill av Sigrid Combuchen - finns inget tyskt y på mitt tangentbord - som fick årets Augustpris för sin "damroman" och som rosats så till den milda grad av en entusiastisk och enig kritikerkår. Precis alla tycks gilla den, i varje fall har ingen recensent som jag läst haft en avvikande mening utan helhjärtat sjungit med i jubelkören.
Dålig är den inte, men ganska tråkig, seg och rörig - ett litet sömnpulver faktiskt. Kan givetvis ha berott på att jag sov dåligt om nätterna p g a hosta och snörvel. Men nog tycker jag att det verkade på slutet som att även Sigrid C. tröttnat och hade lite bråttom att bli färdig. Besviken var jag - hade väl väntat mig för mycket. Och det är kanske inte Sigrid Combuchens fel.
Nu har jag gett mig i kast med Oksanens "Utrensningen". Det är ju också en bok man SKA läsa i höst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar