onsdag 10 mars 2010

Vidunderligt nyttigt - antioxidanterna flödar.

I Hötorgshallen - ett underbart ställe över huvud taget - finns en butik som säljer nötter, frön, torkade bär och kanderad frukt från världens alla hör. Och fantastiska oliver! Mycket annat också, men jag kan inte räkna upp allt. Apropå de där extrakilona som jag tänker få bort ska jag nu äta en brödfri frukost. Yoghurt med bär.
I morgon bitti blir det alltså yoghurt överströdd med pumpafrön och olika torkade bär. Jag har köpt några påsar med tranbär, blåbär och gojibär som jag blandat i en fin porslinsburk. Ja, inte vilken liten porslinsburk som helst precis. Den kommer från Fauchong i Paris faktiskt. Och har en gång innehållit gåslever.
Du ser vilka kostbara vanor och exklusiv smak jag har.
Om sanningen ska fram - och det ska den väl - så har jag köpt burken på Kupan. Tom. Men fin. Och jag har köpt gåslever på Fauchong en gång. Fantastiskt underbart god, men som burk betraktad var den betydligt enklare och mindre.
Jag har smakat av bärblandningen - mycket, mycket god. Verkligen! Ser fram emot frukosten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar