tisdag 16 mars 2010

Mat, mat, mat, mat - morgon, middag, kväll.

TV igen!
Inte så konstigt, TV är faktiskt en liten bit av eternellivet. Det är skönt att slå sig ner ibland och bara glo och låta sig underhållas. Även om jag gnäller och tycker att utbudet många gånger är undermåligt - säkert beroende på att jag tillhör fel målgrupp - så skulle jag nog inte kunna vara utan en TV. Nej, jag är inte det minsta snobbig. Jo, om det är snobbigt att gilla På spåret, Let´s dance, Skavlan , roliga och skickliga intervjuer över huvud taget, På Solsidan, praktiskt taget alla danska serier. Och engelska. Men Miss Marple och Midsomer kan jag vara utan.
Och så "sviker" jag ju Melodifestivalen!!!!
Matprogrammen älskade jag till en början, det var härligt och inspirerande att se duktiga kockar röra i grytor, smaka av och ge bra tips. Men inte nu längre när varenda kanal flödar över av av kokkonst. Nej, du har så rätt jag behöver inte titta, jag kan byta kanal eller stänga av. Och det gör jag också, men ibland blir det som det blir. Igår kväll till exempel. Genomförkyld satt jag där och glodde bland annat på en rad kändisar som deltog i en matlagningstävling.
Ackanemej så himla tråkigt.
Och varför var programledaren festklädd? Iförd laxskär (så lämpligt), smal, kort slinkig, draperad klänning - ful dessutom - med en klase päronstora glasbitar runt halsen och ett par högklackade illskära skor vankade hon småpratande omkring mellan ivrigt matlagande kändisar i förkläden och vardagsklädd panel?

Apropå kläder. Är inte skor med skyhöga klackar, med och utan och platåsulor och små löjliga sockor därtill - eller ännu värre nerkorvade strumpor - bland det absolut fulaste man kan se? Jag vet, Eternellen tillhör inte den målgruppen heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar