lördag 20 mars 2010

Kan man inte hitta på något bra själv får man låna.

Och idag var det slut på den personliga klokskapen. Inte så att jag inbillar mig att övriga inlägg i Eternellen är oskattbara pärlor. Långt därifrån. Jante sitter på axeln och påminner mig ständigt om hur lite jag egentligen har att komma med.
Idag lånar jag i alla fall av Marit Paulsen, klok liberal kvinna - kallar sig kärring - som säger vad hon tycker och står för det även om det råkar vara obekvämt.
Följande är saxat ur NU efter Folkpartiets riksmöte i Västerås när Marit bl a sade så här och det handlar om Europa och Sverige:
"Sverige tar inga risker.
Vi låter andra gå först och ta riskerna.
Verkar det sedan går riktigt bra, då kan vi tänka oss att hoppa på tåget.
Vi riskerar inga liv eller den minsta gnutta av någonting.
Det är fortfarande som vid Stalingrad 1943 - Sverige avvaktar och när slaget är över så är vi plötsligt väldiga antinazister."
Tänkvärt eller hur?
Vad är vi för ena? Riktiga fegisar!
Jag vill så gärna bli en tuffing, en "kärring" som Marit, man behöver inte alltid vara omtyckt av andra.

1 kommentar:

  1. Jag vill också bli kärring som Marit.
    Kram Anna

    SvaraRadera