onsdag 24 mars 2010

Hurra vad jag är bra!

Jodå minsann. Visst var det Eternellen som var ute redan 06.25 på morgonmotion med stavar. Lite tveksamt var det och jag hade en överläggning med mig själv innan det bar iväg. Av någon löjlig anledning känns det bra att börja en måndag med något nytt. Hur som helst så bestämde jag mig för att en onsdag är precis lika bra, särskilt när solen kom framkrypande ur en molndriva över viken. Så iväg...! 40 minuter senare - tar det lite lugnt i början - var jag hemma igen, ganska nöjd med mig. Men trött i benen efter den ovana farten - man går ju inte så fort i snödrivor precis. Dusch, frukost - nyttig med fil, frön och torkade bär, knäckemacka med skinka och gurka och te - och morgontidningarna räckte som belöning. En skön morgon i bästa läshörnan. Hoppas nu bara att denna onsdagsmorgon är startskottet på att ta upp en god vana igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar