tisdag 9 mars 2010

Jag vill inte gå ner 85 kilo.

Då skulle jag över huvud taget inte finnas. Och det vore inte kul, inte för mig i alla fall.
Men 8-10 sådär skulle inte skada. Jag ser framför mig hur otroligt snygg jag skulle bli och hur mitt väldigt fina skärp, vars lås pryds av en stor stenbesatt fjäril, skulle sitta sådär elegant nedhasat på höften. (Det är inte precis nedhasat idag - tyvärr.)
I Svenska Dagbladet idag börjar en serie om viktminskning med HJÄRNKOLL, en bok skriven av Martin Ingvar. Den ska jag köpa.
Första kvinna ut - dagens artikel - har gått ner 85 kilo och har nu inga svårigheter att hålla vikten. Men nog måste man fortsätta att vara diciplinerad, äta på bestämda tider och naturligtvis inte "belöna" sig för ofta med fel saker. Och röra på sig ordentligt förstås.
ÅTTIOFEM kilo. Vilken enorm prestation! Bilden visar en 55-åring som sveper iväg med fart och kläm med hantlar i händerna på snöig långpromenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar