söndag 7 mars 2010

Bodil Malmstens Finistère är min absoluta favoritblogg.

I veckan som gick tog hon upp den svarta och uppfordrande löpsedeln
TITTARNA SVIKER MELODIFESTIVALEN.
Precis som Bodil M. har jag funderat på och retat mig på ordet SVIKER.
Sviker jag - och vem i så fall - om jag inte vill se ett program.
Är det SVT jag sviker när jag inte vill se det dom producerar?
Är det journalisterna jag sviker som, trots att de skriver spaltkilometert i tidningarna både om jippot och "stjärnorna", inte får mig intresserad.
Melodifestivalen roar mig inte det bittersta. Så enkelt är det.
Jag vill inte titta! Och tänker inte titta! Så det så.

Är jag då en tittare som sviker?
Nej verkligen inte. Att svika är något helt annat.
Läs Bodils blogg.
Den är intressant och omväxlande.
Läs hennes böcker. Se hennes pjäser.
Men bara om du har lust förstås - du kan strunta både i bloggen, böckerna och pjäserna.
Inte sviker du henne för det.
Och inte Eternellen heller, som rekommenderar Bodil så varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar