lördag 31 augusti 2013

OMG! 60 nya butiker.

Så står det i stora annonser och på jätteaffischer. Täby centrum har byggts om och till under en mycket lång period och slår nu upp portarna för sin nya fina galleria. En yngre kvinna med drygt axellångt hår - vad annars? -  i starkrosa byxdräk ropar ut detta:
OMG!
60 nya butiker.
OMG??? Vad sjutton det betyder har jag funderat på det rätt länge. Och jag har också frågat andra, men nej, ingen visste.
Omgående? Nej det kan det inte vara. Är det en SMS-förkortning kanske? Sådana som alla ungdomar svänger sig med när dom messar. Antagligen - men vad?
Men nu vet jag. Igår åkte jag dit och tittade på härligheten - det är både snyggt, stort och glittrigt - och passade då på att fråga en galleriavärdinna, som gick runt med en bricka med små jättegoda laxsnittar, om hos visste.
Och det visste hon.
OMG betyder Oh My God. Det borde jag ju ha kunnat räkna ut själv. Oh my God är ju något alla människor hasplar ur sig sig numera när man blir förvånad, upprörd, rädd, entusiastisk, överraskad.
Oh My God! Hur dum får man vara?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar