måndag 26 augusti 2013

Eternellens eternell.

Ja, det är en liten svart 20-talsaktig sidenklänning som jag köpte när 50-årsfesterna duggade tätt.
Dyr tyckte jag då.Väldigt dyr! 750:- sådär. Den dyraste klänning jag köpt. Då.
Den har visat sig vara värd varenda krona. En riktig INVESTERING i garderoben, och det ska man ju göra - investera i sin garderob.  Jag har den än idag lite då och då. Tjugofem år senare! Varenda gång jag ska gå bort och inte vet vad jag ska ta på mig så tar jag den. Den är ALLTID rätt, aldrig varken för fin eller för enkel, passar i alla sammanhang. Och passar fortfarande mig fastän jag "lagt ut". I fredags var jag på härlig 80-årslunch och vad hoppade jag i då om inte lilla svarta sidentrasan. Och tro mig, det var en som sa "vilken himla snygg klänning VAR har du hittat den".  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar