tisdag 13 augusti 2013

Vi har gungat uppå havet.

Och det gungar fortfarande lite trots att vi lämnade båten för flera timmar senare.
Härlig Dag - ja härlig med stort H och dag med stort D ska det vara. En fin sjöresa tur Grisslehamn-Eckerö-Grisslehamn i strålande sol har Maken, Trean och jag gjort idag.
Titta vilken fantastisk horisontlinje i mörkaste gråblått och ljusaste blått med dekorativa vita tussar.


Resan förhöjdes ytterligare av en underbar lunch, trerätters minsann en helt vanlig tisdag. Luftlätt sikromsmousse till förrätt följd av stekt piggvar med musslor och som avslutning ostbricka för "pojkarna" och en en lakritsbownie med liten topp av hallob och grädde för mig. Till förrätten ett underbart gott lokalt Ålandsöl som jag borde komma ihåg vad det hette - men det gör jag inte - och till fina firren en ovanligt god chardonnay, som inte lagrats på ekfat. Dubbel espresso kändes som en värdig avslutning.
Man tackar allra som hjärtligast och tar emot.
Sist men inte minst en väldigt artig och trevlig betjäning - Eckerölinjen är bra. Väldigt bra. Och väldigt trevlig, åtminstone såhär mitt i en augustivecka när vi brukar ta en tur.


Nog är väl skärgården bland det vackraste som finns?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar