torsdag 22 augusti 2013

5:2-dieten är rena farsoten.

På utskottsmötet igår var det minst fyra plus jag själv som höll på - två dagar i veckan äter vi bara 500 kalorier, resterande fem dagar som vanligt. Ja, det där vet du säkert. Alla var överens om att metoden är ganska lätt men viktminskningen tar lite tid och det kanske är det som är bra. Själv har jag pallrat mig ner drygt 2 kg på tre veckor. Det märks bara på vågen, jag kan varken se eller känna var de två kilona har suttit. Det som var angelägnast att få bort har jag i alla fall kvar. Men om jag inte ger upp så kanske det så småningom händer något mellan bröst och mage där midjan ska sitta. Maken kör ock så 5:2 och det gör han rätt i. Män får äta 600 kalorier på smaldagarna.
Idag är det fastedag - fasta är det ju inte riktigt, jag äter ju mina tillåtna 500. Frukosten idag bestod enbart av en stor mugg kaffe med varm lättmjölk. För en dryg timme sedan åt jag lunch, en skål med gazpacho och en liten knäckemacka med ost.Till middag blir det en bit grillad laxfilé på ett salladsberg och i morgon kan jag äta som vanligt. Sedan är det smaldag på måndag igen. Jag har valt måndag och torsdag som dietdagar, det  går att rucka på, huvudsaken är att man äter magert i två dagar.
      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar