fredag 13 september 2013

Fjorton dagar sen sist!

Och det beror på många järn i elden bl a fp-möten av olika slag. Vi seniorer får ligga i. Och vi är ju inte lika snabba som förr. Lägg därtill strul med fasta telefonen - ännu inte uppklarat - som skapar stark irritation. Visst har jag mobil men vi har lite dålig täckning och det är svårt att höra ibland. Bara att konstatera: vi är i händerna på tekniken.
Fredagen den 13 september: fortfarande både bad- och simbart men jag är inte i lika länge som förut. Så bad i morse i sällskap med fyra förtjusande änder. Dom tror kanske att jag har mat med mig i baddräkten. Svanarna ligger och guppar lite längre ut och bryr sig inte ett dugg om mig. Tar mitt morgondopp lite senare än vanligt p g a dimman som ligger tät över viken en bra bit in på förmiddagen. Gympan har börjat men jag har inte börjat än, har hur löjligt det än låter inte haft tid. Ja faktisktt. Ska i alla fall starta på tisdag.
Om jag håller på med 5:2? Givetvis, det gör ju alla. Började för sådär sex veckor sedan. Våguslingen har inte rört sig nämnvärt neråt. Små små steg i hektoformat ungefär. Nu väger jag mig inte så ofta, 1 gång i veckan kanske. Men idag på morgonen kunde jag notera en minskning på totalt 4 kilo, så många bäckar små...... Och en omlottklänning som jag tänkte ha på mig när jag skulle bort på middag i tisdags kändes ganska mycket för stor. Så in med den i garderoben igen. Så 5:2-dieten är nog bra. Och lätt att följa! Men man får kombinera med motion givetvis, och jag går och går och går raska promenader. En på fem km varje dag med eller utan make och hund. Går jag ensam eller med Maken tar det c:a 50 minuter. Har vi hunden med drygt en timme för hon måste ju rastas och få tillfälle att nosa runt lite.
Hej och hå! Nu ska jag rafsa runt i garderoben och packa lilla väskan - i morgon bär det av till Grythyttan för guldbröllop. See you! Ha det så bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar