söndag 26 augusti 2012

Rugg från morgon till kväll.

Egentligen vet jag ju inte det förstås, klockan är bara 14.30 ännu så länge, men det är mycket som tyder på det. Lättare skurar från gråa moln, störtskurar från svarta. Kraftig blåst. Badet i morse var snabbare än vanligt och fastän det gått flera timmar sedan dess är jag fortfarande kall om fötterna - trots sockor och flera koppar te.
Typisk dag hittills för kurande och läsning. Leif GW Persson håller mig sällskap i läshörnan, Gustavs grabb är i allra högsta grad läsvärd och jag tycker mycket om hans berättarstil. Enkel och osminkad utan krusiduller, en duktig berättare. Sedan jag läste Den döende detektiven av samme författare har jag varit förtjust. Dessförinnan måttligt imponerad, men det kan naturligtvis lika gärna bero på mig som läsare.
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar