torsdag 23 augusti 2012

Resan till väst- och östkust en hit!

Vi hade prickat in årets tre högsommardagar - högsommarvärme i Göteborg, likaså på Tjörn och i Flatvarp. Vilken himla tur. Nej jag gnäller inte på sommaren, men inte har det varit särskilt varmt. Ljuvliga och soliga mornar nästan varje dag har åtminstone vi i Stockholms norra förorter haft, men resten av dagarna har oftast varit svala och molniga. Men nu fick vi i alla fall vårt lystmäte på den där lilla fyrdagarsresan.
I Göteborg var det sommarfestival. Vilket folkliv. Massor av glada människor trängdes på de centrala gatorna och torgen. Gatuartister i varenda hörn - vi såg bland annat en utmärkt Michael Jackson-kopia. Hotellet var väldigt bra och snyggt inrett, serverade dessutom mycket god mat. Den utlovade havsutsikten borde de ha kallat hamnutsikt i stället om man nu ska vara lite petig, men ok då. Hamnar ligger ju normalt vid vatten. Tjörn i strålande sol är inte fel och Bill Violas videokonst på Akvarellmuséet - huvudanledningen till resan - var precis lika intressant och spännande som vi kommer ihåg. Nej, jag ska inte beskriva vad vi såg. Det går inte. Jag kan inte. Man måste se.




Grande finale (nog ska det vara ett e i slutet på grand eller...) i Flatvarp var precis så trevligt och roligt som vi förväntade oss. Och nu ska vi se om jag lyckas med konsverket att lägga in några bilder. Min gamla dator är inte direkt samarbetsvillig.
Hoppsan! Bilderna kom med men sitter inte riktigt där jag ville.Att flytta runt dem är inte att tänka på - om jag inte vill sitta här resten av dagen.De två översta är från vår västra kust och de två andra från den östra. Vilken är finast? Ja, inte vet jag - kust och vatten är alltid vackert.

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar