måndag 13 augusti 2012

Hör du till resfebergänget?

Om "ja" så är du kompis med mig.
I morgon ska Maken och jag påbörja en liten resa som jag sett fram emot ända sedan vi bestämde oss för trippen för någon vecka sedan. Vi ska åka till Göteborg, men huvudanledningen till resan är videokonstnären Bill Viola vars verk ställs ut på Akvarellmuseum i Skärhamn på Tjörn. Vi såg hans mycket speciella konst på Whitneymuséet i New York år 1999 - alltså före milennieskiftet. Det var bara såååå stort och jag sa då att kommer hans konst till Stockholm så måste jag bara gå. Stockholm blev det inte men väl lilla Skärhamn. Och nu ska jag dit. Och det är då! Just nu i denna stund 17 timmar innan vi ska åka - som resfebern sätter igång. Den absolut dummaste idé jag nånsin fått.
Jag VILL åka, men VILL INTE åka.
Jag VILL SE, men VILL HA SETT - och kommit hem igen full av intryck.
Jag ser fram emot att återse Göteborg, men VILL INTE åka dit, VILL HA VARIT där, VILL HA BOTT  på Arken Hotel och Garden Spa.
JAG VILL HA DET GJORT.
Knäppskalle? Ja, jag vet det är urknäppt. Jag vill att upplevelser, som jag sett fram emot, ska vara över.
Jag vet också att så fort jag satt mig i bilen i morgon förmiddag så är allt bara kul.
Kul att åka till Göteborg, kul att bo på Arken med havsutsikt, kul att bila till Akvarellmuseum, kul att åka tillbaka till Göteborg, äta middag på restaurang, sova en natt till på Arken och efter frukost köra till Flatvarp (östkusten) och hälsa på jättefina vänner som jag alltid längtar efter att träffa. Och SEDAN åka hem med nya upplevelser i bagaget att tvinga på barnen. Barnen! Ja, de där fyra vuxna närstående människorna.Vad ska man säga, de ÄR  är ju mina barn. Och Fyran kan jag ju bara "skajpa" med.
Fyra spännande dagar ligger framför mig. Och det känns tungt!!! Jamen va ere frågan om?    

3 kommentarer:

  1. Jag är med i tankarna på Akvarellmuseet, och på Tjörn. Hoppas ni får riktigt, riktigt trevligt!

    Claudia

    SvaraRadera
  2. Få man se foto från akvarellmuseet!

    margareta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa Margareta Warenius jag vet ju inte vem du är, men välkommen till Eternellen.Tyvärr får man inte fotogreafera på Akvarellmuseum - jag så en som gjorde det, men som både ganska lydig och respektfull så avstod jag. Dessutom tror jag inte att bara plåta Bill Viola ger någon som helst rättvisa. Utställningen var väldigt fin, men tyvärr bara några få verk. Han lär även visas på Nationalmuseum, vilket jag missat. Ska kolla och gå i så fall gå dit med raska steg omgående. Hälsningar Eternellen/Ulrika

      Radera