lördag 2 juni 2012

Nån jävla ordning får det väl ändå vara!

Dags att säga ifrån!
Det är ju för sjutton JUNI och då ska man verkligen inte vakna till kraftig blåst och smattrande ihållande regn. Normalt svär jag inte så mycket - bara ibland - men då och då måste man krydda sitt språk och ta i. Även i skrift. Ta i på skarpen. Måtte nu både vädergudarna och SMHI lyssna, förstå och se till att det verkligen blir sommarmånad på riktigt.Och den ska börja idag! Hör ni det. Skärpning!
Maratonloppet i Stockholm som börjar i eftermiddag! Hur ska det gå? Har ni tänkt på det? Jag bara frågar. Stackars alla springtokiga som kommit hit från när och fjärran, dom blir ju genomblöta! Och ingen får se den vackra utsikten från Västerbron om det fortsätter så här.
Så, nu har jag gjort vad jag kunnat. Hoppas att både vädergudar och SMHI läser Eternellen.
Packardags - ja, vi åker ju till Skottland i morgon, Maken och jag.
Vad ska vi ha med oss? Det är den eviga frågan. Den där drömpackningen som fungerar från första dagen till den sista, som täcker PRECIS ALLT  med några få plagg. Önskar att jag kom på den. Packningsbekymren tar nästan lite udden av resan - nej så får jag väl inte tänka. Det ska bli jättekul MEN det blir ännu bättre om jag/vi har rätt saker med. Jag minns särskilt två resor, en till Paris och en till Rom, båda i vårens romantiska tid och vi hade packat för kontinental värme - jo vi hade "varma tröjan" med uti fall att, som det står i alla packningsråd. Det var svinkallt! I Paris! I Rom!
Lager på lager var inte uppfunnet då, möjligt är att det var Maken och jag som introducerade det modet, men det var av nöden påkallat - inte det mista elegant.
Tycker jag mig inte se en liten ljusning i nordväst!
KAN det vara möjligt?
Jag har ju inte publicerat detta än!!!  

   

3 kommentarer:

  1. Hej Eternellen det är Vitsippan som skriver för jag läste Kajsastinas blogg att Du har få följare. Och ändå har Du hållit på ett år längre än mig.Det kommer av sig självt så småningom, jag läste en massa bloggar och skrev nog ganska intressant i början, så det eggade väl några att följa min blogg och så hade jag några favoriter som jag läste varje dag år ut och år in.Tills jag utökade bloggantalet. 4 egna 301 som jag följer.Inte hinner jag läsa alla dom.90 dolda.
    Fick rådet av en både FB+bloggvän att bara läsa det som verkade intressant. Då hinner jag mera.

    Ha det så trevligt i Skottland.England har jag varit många gånger som ung då förståss,resaer bara inom Sverige nu på gamla dar.

    Tack för titten.

    SvaraRadera
  2. Trist för arrangörerna av ett så stort arrangemang att inte ha vädrets makter med sig, men över vädret rår ju ingen. Löparna kanske föredrar regn och kyla före sommarhetta, vad vet jag?

    Hos oss är det ett bra tag sen det regnade ordentligt och jag kan tänka mig att byns bonde, som snart är klar med sådden, gärna skulle vilja ha ett lagom regn och värme, för det senare har det varit dåligt med på sistone.

    Att frysa i Rom är ingen höjdare, det kan jag säga av egen erfarenhet, även om det var i mitten av december och inte på våren. Maken till sura människor fårman leta efter, men det kanske berodde på kylan. Det var snö hela vägen hem från Rom till Södertälje Södra och det torde ha varit ganska ovanligt. Men detta hände 1981 så det är historia nu.

    Lycka till med Skottlandsresan och vädret där!

    SvaraRadera
  3. Ja nog är det skitväder. Jag och Signe mötte bara en liten våt hare på morgonpromenaden annars helt tomt på folk och fä. Packtips är jeans, sköna skor varm tröja och regnjacka resten ordnar sig. Kram C

    SvaraRadera