fredag 22 juni 2012

Men snälla Ebba Lindsö!

Jag trodde i min oskuld att en styrelseordförandes uppgift var att i alla fall ha någon liten koll på den verksamhet man är styrelseordförande i, i ditt fall sjätte AP-fonden. Och jag antar att du uppbär ett skapligt arvode för denna uppgift. Men noll koll! Du är nyvaket FÖRVÅNAD och UPPRÖRD över frikostiga förmåner till många av tjänstemännen i fonden!!!! Du kände inte till något förrän Dagens Nyheter började rota runt och ställa frågor om hur det stod till. Förmåner förresten, det borde räcka med väldigt bra löner till tjänstemän som tar ansvar för verksamheter och gör ett bra jobb. Du är inte ensam, naturligtvis inte, men det var dig som DN citerade idag. Men nog kunde du väl ha frågat vilka tjänstebilar som personalen (19 av 31) körde runt i. Då hade du vetat att de inte var miljöklassade som reglerna föreskriver utan i flera bensinslukande stadsjeepar. Att åka till jobbet i!!!! Du kunde också ha frågat om det inte var lämpligt att man själv betalade för städning av hemmet. Men nu blir det andra bullar av! Nu blir det busskort och lånecykel som gäller för transporterna och städningen ska man bekosta ur egen ficka. Lite sent påtänkt Ebba!
Och till samtliga vd:ar för fonderna, som förvaltar pensionspengar till miljardbelopp, vill jag ställa två frågor:  Hur tänkte ni?
Hur tänker ni nu?
 Nu ska jag gå och kolla kexbaket - ett fröflak som står och torkar i ugnen. Här gäller det att ha koll. Men i mindre skala. Än en gång: God midsommar!           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar