lördag 11 februari 2012

Oberäkneligt.

Igår - 18,9 på morgonen. Idag - 3,7. Visserligen lite senare, men ändå. Hur fort temperaturen går upp och ner upphör aldrig att förvåna mig. Skillnaden är stor mellan två februaridagar, 15 grader drygt.En stor, strålande måne igår kväll och nu en mulen morgon. Idag kan man med gott samvete vädra ut ordentligt utan att belasta elnätet alltför hårt. Igår bara en liten kortis. Tyst är det, som alltid en lördagmorgon. Skönt att sitta vid frukostbordet med kaffemugg och tidning. Småfåglarna flyger fram och tillbaka till Röda stugan och hämtar jordnötter och solrosfrön, full rusch på frukostbuffén kan man säga. Mest blåmesar, talgoxar och mina favoriter - koltrastarna. Har försökt fotografera matorgierna, men dom små rackarna är skygga som attan och lyfter snabbt så fort jag visar mig. Vid det här laget tycker jag att dom borde fatta att det är jag som bjuder på frukost, lunch och middag och åtminstone stanna tillräckligt länge för ett kameraknäpp.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar