tisdag 14 februari 2012

Dags att komma med det nu! 17.48!!!!

Jag har ju haft hela dagen på mig. Nja inte riktigt förstås. I stället för att önska dig en hjärtans trevlig och härlig dag så får jag istället hoppas att du haft en. Det har jag. Inte extraordinärt fantastisk - men en bra dag. En skön.  Gympa, lång dusch följd av lång och noggrann insmörjning - det behövs minsann - avocado/tomat/ägg/sallads-lunch, lite läsning, "En dag" har absorberat mig flera timmar. Lite feel good du vet. En sån där bok man behöver ibland. Kort shoppingtur till Täbban - hade ingen maskeringstejp och det behäövs till måleriet i morgon förmiddag. Och nu har jag precis blivit klar med min målarläxa - sent ska syndaren vakna gör läxan i sista minuten - ett stilleben med pärlhyacinter en bok och några mandariner. Man får ta vad huset förmår till sina konstverk. Och det var just pärlhyacinter och några mandariner och en bok har man ju alltid. Tomas Tranströmer denna gång - men det syns inte. Maken lagar alla hjärtans-mat och har just bjudits ett glas Passitivo - en rödvinsfavoriterna för närvarande. Det blir majskycklingfilé med fänkål/potatismos så småningom. Luktar gott gör det Nej doftar för all del. Luktar är väl simplare även om det egentligen är samma sak.Hjärtans trevlig fortsättning på Vallentin.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar