lördag 25 februari 2012

Fel, fel, fel - ingen Kristina!, inte ens med Ch.

Ja, jag var väl inte den enda som tippat fel antar jag.
Estelle? Ja det är fint tycker jag. Och varför ska ett kungligt barn absolut ha ett kungligt och historiskt klingande namn?  Även om den ena föräldern från födseln släpar på ett arv som vi andra slipper, så måste ju paret själva få välja namn till sitt lilla barn. Estelle blir bra.Och inte blir hon sämre drottning för det - om hon nu blir det.
Att bo mitt i Hagaparken är inte dumt. Härliga promenader och underbart vackert året runt. Där promenerade jag Ettan vareviga dag. Parken runt från Haga södra längs Brunnsviken gick vi, vek av någonstans vid slottet mot Haga norra och hem igen till Västeråsgatan. Två gånger om dagen  för säkerhets skull i ängsligt hopp om  hon - Ettan - inte skulle få för lite frisk luft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar