onsdag 1 juni 2011

Cantuccini alle mandorle.

Den lilla italienska mandelskorpan är förödande god. Har jag en påse är det stört omöjligt att låta bli den. Som knark. Skorpknark. Jag ger mig inte förrän påsen är slut, vandrar till lådan där jag förvarar påsen, tar ett par stycken - varje gång de absolut sista - äter, njuter OCH är strax tillbaka i påsen igen. MEN när påsen är slut dröjer det ett tag innan jag köper en ny, där är jag bestämd mot mig. Och finns inga hemma är det inga som helst problem att avstå.
Att Italien är ett land för mat och dryck vet ju alla människor. Det är otroligt mycket gott som kommer från Italien. Och det är kul och uppskattat att laga italienskt. I veckan har vi haft vänner på middag och bjöd Vitello tonnato. Lite svårt att hitta rätt vin till den rätten, men vi lyckades över förväntan. Tycker vi. Paolo Leo Alberello Vecchio Primitivo. Mycket prisvärt enligt vinexperten Christina som förser oss med tips som vi tacksamt tar emot och provar. Alla dofter och smaker som Christina känner med sin känsliga sommeliernäsa kan varken Maken eller jag definiera. Men vi känner ju när vi får ett gott vin som detta, som också uppskattades av våra gäster.

1 kommentar:

  1. Mmmm... och gästen som smakade vinet i onsdags tyckte också att det var mmmmmullinu! Kram A

    SvaraRadera