söndag 19 juni 2011

Helga vilodagen.

Jag har helgat vilodagen åt badrumsstädning. Bara sådär. En tankebomb slog ner i huvudet och detonerade. Lämnade mig ingen ro, malde på; städa badrummet, städa badrummet, städa badrummet. Det har hängt länge över mig. Och idag blev det av. Skinande rent från golv till tak. Det kan inte hjälpas att det är söndag. Trist väder också så varför vänta på en vardag? Inspirerade ögonblick ska man dessutom ta vara på vad det än gäller har jag lärt mig. I Eternellens och jämnårigas värld är det inte så noga. Vi har inte full kontroll på dagar och datum, vi behöver inte prompt veta. Jo, om vi har något planerat förstås; resa någonstans, ha gäster på middag, gå till tandhygienisten o s v. Men just söndag och vardag spelar faktiskt ingen roll. Kanske jag kör igång med strykningen också. Men bara kanske. Det finns ju gränser för duktighet. Men den mal lite i huvudet. Strykhögen - det trista resultatet av en härlig Öland- och Skåneresa. Såhär på söndagen är det kanske passande att tänka på hur underbart det är med vänner och att komma hem välbehållen och full av nya upplevelser till sina lika underbara barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar