onsdag 25 maj 2011

Kom och köp, pilligt, pilligt! Så ropar dom på Hötorget.

Vanligtvis åker jag till ICA och handlar. Fyra av mina närmaste butiker är just ICA. Och så har jag ju ICA-kort och det är väldigt praktiskt.
Idag bröt vi vanans makt och körde till Lidl. Det var väldigt länge sedan sist, tyvärr. Så dum man är! Jag vet ju att Lidl har bra priser, ändå åker man iväg av bara farten till närmaste supermarket eller kvantum.
Och vet du va? Jag tror att jag tjänade ett par hundralappar med att åka några kilometer längre. Visst, jag köpte lite mer än jag skulle, men vad gör det. Vid grönsaks- och fruktdisken blev man fullkomligt hagalen - urfräscht utbud och verkligen pilligt, pilligt. Tre superfina citroner i nät för 4:90. Körsbärstomater för 7:90. Zucchini - precis lagom stora - 19:-/kilo, kyckling, korvar, pålägg.....avsevärt mycket billigare än i mina ICA-butiker.
Självklart vet du allt det där! Men för mig blev besöket en liten påminnelse om att jag inte ska gnälla över matpriser när det finns varianter. Och tiden för en liten omväg har jag.

1 kommentar:

  1. Tjenixen! Följer gärna med till Lidl någon dag. Förutom det du nämner har de åxå himla bra osaltade nötter, mycket goda och väldigt fräscha. Kram A

    SvaraRadera