lördag 14 maj 2011

Är det inte dags nu att sluta med konstgjord andning?

Ja, det gäller SAAB. Jag känner för SAAB, det gör jag verkligen eftersom vi i många år var nöjda SAAB-ägare. Den må vara aldrig så bra, men ska man verkligen försöka hålla liv i något som uppenbarligen ingen vill köpa? Man MÅSTE sälja!
Idag är det Youngman - vad det nu är jag har bara läst en rubrik - som kan "rädda" SAAB enligt SvD. Jaha! För hur länge?
Molnen svävar runt - nu menar jag inte orosmolnen för SAAB, utan alldeles vanliga. Stora mörka. Det ska ju bli både lite kallare och regn enligt prognosen. Jag älskar solen men regnet behövs. Inte en droppe faller över Hägernäs strand. Vi är lovade regn och vill ha en skvätt. Och jag ska sätta potatis - det finns plantor på Plantagen - jag odlade med framgång förra året och fick ett härligt kok precis lagom till midsommarafton. Finns det något godare? En egenodlad dillkokt färskpotatis med en smörklick på!
Veckan har varit lite hektisk och har lite knepigt att hinna med bloggen - gruppmöte i Fp, jättetrevligt kalas med målarväninnorna, liten middag hemma med nära kära vänner, Kupan, gulafläckenspruta, Signe på heltid, liten hälsokoll - frisk som en nötkärna - dans och gympa och jag vet inte va'! Och idag kommer Ettan, Tvåan och Trean på middag. Nästa veckas kalenderblad är också fullklottrat. Åååååå vad jag har det bra.

1 kommentar: