tisdag 11 maj 2010

Jag letar och letar och letar....

Är det inte efter läsbrillorna så är det sebrillorna som är borta. Eller kalendern. Eller telefonboken. Mobilen och de två trådlösa har också en förmåga att försvinna. Det är JOBBIGT. Inte för att vi har en oändlig bostadsyta att leta på, det har vi inte, men att sno runt och inte hitta.
Varje gång jag letar - och retar upp mig på mig själv - så bestämmer jag mig för att ALLTID, ALLTID, ALLTID ställa/lägga saker på samma ställe. Åtminstone inte släppa mina alldeles privata grejer som ingen annan har någon nytta av - brillorna, mobilen,kalendern och telefonboken - precis varsomhelst. De trådlösa är vi två om så dom kan jag inte helt styra över. Bara komma med det goda förslaget att vi båda två verkligen ska anstränga oss att alltid sätta den ena på köksbänken och den andra på skrivbordet. Eller på laddning om så behövs. Goda föresatserna håller inte i två minuter kan jag lova. Sedan är vi/jag tillbaka i letandet.
Apropå något helt annat - majsolen är äntligen framme. Den har jag också letat efter bland molnen. Men den kom fram alldeles av sig själv. Det gör inte dom andra prylarna - jo faktiskt kalendern, som jag rusade runt efter för en stund sedan. Låg i handväskan! Precis där den skulle! Och precis där jag bland annat letat!!!
Och nu kan jag knappt bärga mig till fredag klockan 15.00 då jag ska klippa håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar