tisdag 20 april 2010

Jag har ingen ordning på mina sladdar och kablar.

Jag vet faktiskt inte vad som är sladd och vad som är kabel eller om det är samma sak. Avskyvärt är det i alla fall detta ormbo av sladd/kabel som ligger i en korg bakom datorn. Törs inte röra röran. Risken finns att dom hoppar ur och att jag då inte kan plutta i dom på rätt ställe. Och vad händer då? Datorhaveri kantänka. Och det kan bli dyrt!
Jag närmar mig ormboet med största försiktighet. Lika försiktigt flyttar jag ut det fruktansvärt fula datorbordet - maken tycker tyvärr att det är ett utmärkt bord - och dammsuger med andan nära nog i halsgropen bort dammtussarna som älskar att lägra sig just där.
Nej, självklart inte i halsgropen - på golvet bakom fula bordet och i sladdkorgen naturligtvis.
Och det vet man ju; damm lägger sig överallt och speciellt på ställen som inte är så lätt att komma åt.
Vad ska jag göra för att slippa röran?
Jag har kollat på fiffiga saker, påstått fiffiga saker som ska råda bot på trasslet.
Men jag fattar inte hur jag ska göra.
Inte maken heller, han tycker dessutom att trasslet inte är ett problem. Inte direkt i alla fall. Vad han nu kan mena med det.
Men annars är det en strålande morgon - kanske jag ska strunta i ormboet och gå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar