måndag 12 april 2010

Fokus i fokus!

Fokusera för sjutton på det mesta! Är det att fokusera?
Att sätta i fokus. Har just tittat på en halvtimme Förkväll i TV4 och fick då lära mig - om jag vill vara rätt i vår och sommar - att FOKUSERA på en förfärlig massa.

solpuder - om jag du vill känna mig riktigt fräsch - och lite rouge på kindens högsta punkt,
solglasögon - gärna dyra för flera tusen - där hann jag inte riktigt med,
stora smycken - gärna blaffiga - en del faktiskt både roliga och läckra,
skitfula styltskor med klunssulor och små löjliga strumpor därtill - gärna korviga,
hattar - OCH DOM VAR SNYGGA,
dutta på läppstift med fingret och stryka över med läppglans (såvitt jag förstod),
väskor - gärna mönstrade och stora,
silver med sådär 7 hekto på ena handens fingrar och 2 kilo runt armen. "Så jävla fräckt" enligt en av programledarna. "Less is more" gäller inte längre.
Och har du breda höfter - se då för guds skull till att du fokuserar på utställda byxben och på överkroppen!
Visst, det är säkert rätt.
Vem orkar fokusera på så rysligt många detaljer? Det är inte nytt mode och nya trender jag är ute efter. Det är själva orden fokus, fokusering, fokusera. Så tröttsamma att höra och läsa i alla sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar