torsdag 18 juni 2009

Känner mej blåst på försommaren.

Blåst, blåst, blåst....... och regn. Ofta samtidigt. Mer än halva juni har gått. Midsommarafton i morgon och jag har ännu inte tagit mitt första dopp. Badkruka är jag definitivt inte men det känns inte särskilt lockande att hoppa i när vattnet håller 10 grader. 15 går an men gärna lite mer. Och det ska vara varmt och skönt när man kommer upp. Jag behöver kanske inte den där nya baddräkten som jag tänkt köpa. Och tur är väl det - en baddräkt kostar skjortan! Åtminstone i butiken på Nybrogatan som jag dök in i i förrgå.
1500:- för en baddräkt!!!! Snygg skärning för en inte helt ungflicksslank kropp d v s en baddräkt som dolde mindre snygga delar runt midja och mage.
Jo, det finns nog billigare.
Men jag tappade lusten.
Shopping är över huvud taget inte särskilt lustbetonat längre - och då tänker jag inte bara på priserna. Jag tillhör för det mesta inte målgruppen! Och jag har inte tålamod att leta.
Fy så gnälligt de här blev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar