torsdag 26 februari 2009

Och jag som va´ så pigg och gla´

Men nu har jag snorat i tre dagar.
Näsan är i vanliga fall inte så ädelt formad men nu är den svullen också.
Lägg till små röda, tåriga ögon och ett risigt, oklippt hår så är jag ungefär så långt ifrån begreppet snygg och fräsch som man över huvud taget kan komma.
Riktigt anskrämlig med andra ord.
Solen skiner lite, och det kan man ju alltid glädja sej åt - men jag vill ha mer.
Framför allt vill jag bli av med den här smutsiga äckliga snön (som var så vit och fin för några dagar sedan).
Ååååå vad jag längtar till frisören på måndag!
Ååååå vad jag längtar till solen och havet i Puerto de Mogane! Men det dröjer en månad.
Ååååå vad jag ska bli brun och fräsch!
Tyvärr lurar man sej - men lite bättre blir det i alla fall. Hoppeligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar