fredag 7 juni 2013

Det där vore en bra grej att önska i present nån gång!

Så tänker jag ibland när jag ser något bra, kul eller smålyxigt. Jag borde skriva upp, men inbillar mig  fortfarande att jag kommer ihåg precis allt - glömmer totalt bort att jag blivit lite glömsk. Sånt som är viktigt kommer jag ihåg, men de där småsakerna, de där flyktiga tankarna. Jag borde skriva upp vartefter jag kommer på fiffiga saker det må vara presenter, idéer till bloggen ...ja, vad som helst som lätt trillar bort ur hjärnvindlingarna. Nu har jag verkligen suttit här och hjärnstormat för att Ettan och Trean vill veta vad jag vill ha i födelsedagspresent. Ändå kom jag bara på två saker. Det är rätt tomt däruppe ibland.
Efter flera års funderande har jag bestämt mig för att vara med på Facebook. Men i mycket liten skala, jag känner ett visst motstånd mot att fladdra omkring på nätet. Mina barn har tackat ja till att bli "vän" med mig. Nu väntar jag bara på att övriga inbjudna också vill bli mina vänner. Att jag gått med beror lite på hästen, som jag har en liten del i. Tre tusendelar eller så. Men hästägare är vi, Ettan, Tvåan och Maken också, men alla har sina "bitar". Det känns väldigt, väldigt roligt. Ett nytt intresse på gamla dagar piggar onekligen upp. I söndags var vi på Täby Galopp och Dreams Cape - han heter så och det vet du ju - blev trea i sitt lopp. Vi var/är så stolta över honom, nästa gång springer han den 29 juni och då på gräs, och han lär vara ännu bättre på det underlaget. DC:s tränare, Alex McLaren, har stora förväntningar på honom så det blir spännande. Och Per-Anders Gråberg rider honom - P-E G utsågs till Sveriges - eller var det Nordens - bästa jockey i samband med Nationaldagsgaloppen igår på Gärdet. Och han lär väl inte rida på vilken skithäst som helst kan jag tro.
Solen skiner och värmer. Badtemperaturen pendlar mellan 14 och 19. Är det 17 simmar jag några tag men under blir det bara kvickt dopp och upp igen. Sommarkläderna hänger i garderoben, som ser betydligt piggare ut med ljusa glada färger än när den hyser vinterhalvårets betydligt murrigare skala.  



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar