måndag 17 juni 2013

Fotboll i stället för Borgen.

Kommer hem efter fem fantastiskt härliga, roliga, stimulerande dagar i Skåne - definitivt mitt favoritlandskap. Bilresan hem är lång, åtta timmar med avbrott för bensträckare och lunch och några timmar senare även en liten kaffepaus och kort promenad i Linköping. Ser fram emot att äta lite sen lätt middag, packa upp och slappa lite framför teven och titta på danska superserien Borgen, som går på söndagskvällar. Men just ikväll  är det FOTBOLL istället.
Borgen har fått maka åt sig för fotboll.
Varför är det viktigare och absolut självklart att tillgodose fotbollstittarnas intresse än borgenfansens?
Sport går före allt annat och varför är det så? Jag bryr mig inte det minsta om varken fotboll eller andra sporter. Varför ska vi som inte gillar sport morgon, middag, kväll drabbas?
Jag vet, det är väldigt många som ser och njuter av sport och tävlingar i olika former, det är löjligt att bli sur och arg för sånt här, det är verkligen inte hela världen men.....ja, jag blir det. Och det är inte bara Borgen som kommer i kläm, det händer ganska ofta av sportprogram prioriteras.      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar