måndag 10 juni 2013

"Så går en dag ifrån vår tid och kommer icke mer",

- så står det i en gammal psalmvers, som jag lärt mig rabbla utantill en gång under tidiga skolår, vers efter vers antagligen utan att begripa särskilt mycket av vad där stod. Men gode värld så många dagar som gått och icke kommit mer sedan jag föddes. Idag är jag ett år närmare 100-årsdagen än 50-årsdagen. Så du ser, dagarna är många, jag kan inte räkna dem alla (en annan gammal psalmvers). Födelsedag den 10 juni, samma som nygifta prinsessan och ett litet vänbarnbarn som idag fyller 12. Nästan aldrig är det vackert väder den 10 juni, det har hänt men inte många gånger, idag växlar molnigheten stup i kvarten och kastar ur sig större och mindre skurar. Paraply upp. Paraply ner. Har ett nytt orange att lysa upp regnet med - tack Tvåan.
Stor telefondag, många och långa samtal och det är roligt. Jag gillar egentligen inte att prata i telefon men ibland är det kul. Idag var det bara kul. Glad och tacksam över att vara ihågkommen är man ju. Som sprillans ny på facebook har jag också fått hälsningar där och även försökt försökt svara; det går sådär. I teknikens värld finns det inget som känns naturligt för mig - jag tycker INTE att det är lätt och framför allt är ingenting självklart. Det är så jädrans lätt att trycka fel. Av någon outgrundlig anledning kan jag inte lägga in bilder i bloggen längre - små lappar med meddelanden dyker upp på skärmen när jag försöker och frågar mig om saker som jag är osäker på hur jag ska hantera. Skit bakom tangenterna. Givetvis är det möjligt.
Kanske rent av troligt.

 
    
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar