fredag 31 maj 2013

Badsäsongen har börjat!

Jajamensan för en timme sedan kollade vi  nya badtermometern som dinglar från badstegen.
17 grader!!!!
Wow, som man säger i tid och otid numera.
Jag menar bara Wow - nu är den på gång.
Badsäsongen. Den efterlängtade.
Så Maken och jag störtade snabbt som ögat upp från bryggan och letade rätt på baddräkterna. Här ska badas - från och med idag, den 31 maj som är Makens födelsedag.
Nej du, det är inte de minsta heroiskt att doppa sig i 17 gradigt vatten. Uppfriskande är det däremot. Och vi hade suttit i solen ganska länge och var varma på gränsen till svettiga - så det var skönt. Verkligen skönt, så nu blir det morgondopp varje dag - vi hoppar bara över om det regnar. Allra bäst är det om vi gått en rask promenad innan, ett dopp på det och sedan frukost och tidning. Då har dagen fått en perfekt början.
Bra början på dagen i morse förresten - då visste jag ju inte om att det blivit badbart - var panelen på TV4. Två av mina absoluta mediefavoriter var med, proffsiga och superduktiga Dilsa Demirbag-Sten och Hanne Kjöller, båda med liberala förtecken. Så begåvade. Så kloka. Alltid pålästa. Klarsynta och befriande osentimentala dessutom. Dagar när Hanne Kjöller inte har skrivit något på DNs ledarsida saknar jag henne. Dilsas krönikor kommer mer sällan, bara var 14:e dag, men det vet jag ju - hon är ju upptagen av sitt enastående Skrivarministeriet.      
     




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar