lördag 21 juli 2012

Varifrån kommer allt knasigt?

Inatt har jag kört omkring i en bil lastad med stora hinkar med vatten och skrubbat socklar till statyer och monument! Riktigt jobbigt var det ska jag säga. Tvåan som läst psykologi säger att allt man drömmer handlar drömmaren själv.  Säkert är det så, jag tror henne man kan inte koppla skurning av socklar till mig själv. Vad jag med bestämdhet kan säga är att inga monument kommer att resas efter mig så vad spelar det för roll - inga monument, inga socklar.
Ettan har jobbat hela dagen dels med sega datorn, dels med att aktivera min nya I-phone. Jag ser fram emot denna I-phone - det trodde jag aldrig jag skulle göra. Nu ska jag vara tyst och lyssna på signaler, så långt har vi - d v s Ettan - kommit.

1 kommentar:

  1. Jag tror inte att hjärnan hittar på saker av sig själv utan det är nog sånt som finns lagrat där inne någonstans. Sen om det kommer från verkligheten, tankar man haft, böcker man läst eller filmer man sett är en annan sak. Det egendomliga är nog sammansättningen av de olika "minnena". Att personer man kanske bara mött någon gång i livet, en person man aldrig känt bara sett, kan dyka upp och spela en huvudroll i ens dröm, kan förvåna mig.

    SvaraRadera