torsdag 12 juli 2012

Maud och Måns Mås - nu flyger dom.

Fort går det med fågelungar. Ena dagen hoppar dom lite hjälplöst omkring, nästa har dom testat flygning. - från marken upp på en sten. Dagen därpå från stenen upp till ett lågt tak. Svävar från och tillbaka till taket Och efter det kastar dom sig ut i rymden, nja rymden är kanske att ta i, men nästan. Vingarna bär allt längre och då hänger inte kameran med eftersom man (jag) inte har den med i rätt ögonblick. Livet är fantastiskt och det känns bra att få hänga med. Fin badtemperatur hela dagen (20 grader); lugn morgon, lång simtur,  böljig efetermiddag ; man simmar som sjutton men kommer ingenstans.    

1 kommentar:

  1. Med lite distans kan man tycka att det gick lika fort med de egna ungarna och nu är det barnbarnen som växer och utvecklas så man har svårt att hänga med.

    Jag erkänner: här simmas ingenting. Inte för att jag inte kan, utan för att jag har bestämt mig för att det är för kallt.

    SvaraRadera