fredag 18 maj 2012

Daans eller dääns?

Visst, det är Let´s dance jag pratar om och som jag tittat på nästan varje fredag.
Säger du daans? Eller säger du dääns?
Vem är bäst?
Anton tycker jag!  Molly är 2:a och  Camilla 3:a. Stiliga men opersonlige Marcus borde inte ha kommit med så här långt. Men han buggade bra i kväll måste jag erkänna.
Och vem är jag att döma som kan ett, två tre ta ihop = foxtrot
och ett, två, tre, ett två tre = vals?
Lite skuttig och skojfrisk schottis också men då vet jag inte hur jag räknar.
Kanske ett, två, tre fyr, ett, två tre, fyr.
Svepande, temperamentfull tango ska vi inte tala om. Det har jag blivit varse när vi prövar olika danser på sumbapassen på gympan.Aldrig någonsin skulle jag platsa i Let´s dance, inte ens för 40 år sedan.
Jag säger daans förresten, vill vara lite snobbigt brittisk.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar