måndag 9 april 2012

Det går framåt mellan Bolano och mig.

Sakta men säkert - blandat med sakta och osäkert. Tänder gör det inte men boken 2666 blir mer och mer intressant. "Nej- nu-ger- jag- upp"-beslutet återkommer allt som oftast, men utmaningen "några-sidor-till"  blir starkare och starkare. Den har något som jag ännu inte begriper efter 248 sidor som gör att jag vill forttsätta. Ibland skummar jag  för jag bara inte orkar, men är då allt som oftast tvungen att bläddra tillbaka och läsa om ordentligt. Ja, vi får se hur det blir. Det är fortfarande mer än 700 sidor kvar.
Påsken är över.
Kall till temperaturen men trevlig. Och sol fick vi ju även om blåsten hindrade oss att känna dess värme.
Ettans silltårta och Makens inlagda sill, Treans härliga efterrätter - chokladfondant på påskafton och Pavlova med lemon curd, mango och björnbär på påskdagen  och Treans härliga Ripasso Valpolicella till lammsteken var höjdpunkter vid middagsborden. Min lammstek var god, men inte lika god som den brukar. Vitlöksmoset däremot är ett nytt tillbehör som både var enkelt att göra och väldigt gott. Och laxtartaren som lät så spännande - tummen ner för mig men familjen gav den klart godkänt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar