söndag 29 april 2012

20 grader var vi lovade,

men så blev det inte. Solen har varit framme nästan hela dagen, men så varmt blev det inte. Dock tillräckligt för att för att jordbruka lite och städa upp på altanen. Jag har ett hörn där allt samlas - damm, sand, bruna torra löv. Tomaterna på fönsterbrädan har åkt ut i en betonglåda, som jag hoppas de ska trivas i - men antagligen har jag satt ut plantorna för tidigt. Hade tänkt annorlunda men så blev det inte. Så nu när det börjar kvällas fick jag bädda om dom lite med fiberväv och göra om i morgon. Odlararmarna och händerna är trötta efter allt kånkande fram och tillbaka och jordsäcken är tung. Egentligen skulle jag vilja ha ett litet växthus, men Maken är inte överens med mig om nödvändigheten av ett dylikt. Och egentligen har jag ingen riktigt bra plats för ett heller. Rita upp hur du vill ha det var ett råd jag läste i någon trädgårdsspalt. Jag ritade i huvudet och trodde att jag mindes exakt och så blev det som det blev. Shit som man säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar