måndag 17 oktober 2011

Orangea jackan på!

Eller oranga? Inte utan förtjusning ska jag säga. Jag älskar den jackan. Har älskat den i minst femton år, först "lånad" sedan ärvd av Fyran, som inte behöver den där hon nu bor. Absolut vindtät. Jag blir glad av den. Andra tycker att den är en glad färgklick bland alla andra murriga ytterkläder. Den syns. Ingen, inte ens på långt avstånd, kan tvivla på vem som kommer. Och nu är det dags. Det är friska vindar som drar över viken och sveper runt på land. Angenäma friska höstvindar - att sommaren är slut är nästan förlåtet en morgon som den här. Solsken, molnfri himmel och glitter i sjön. Så glittrigt att det är svårt att se utan solbrillor. En dag som gjord för en härlig höstpromenad. Strykhögen då? Ja, den får nog vänta. Något som däremot inte kan vänta är socialnämndspappren - en diger lunta. Förberedande möte ikväll i min fp-grupp inför socialnämndens möte senare i veckan. Har läst det mesta men inte förstått allt. Många siffror i många tabeller är det och någon siffer- och tabellmänniska är jag inte och har aldrig varit. Mycket text dessutom som inte heller är särskilt lätt att läsa. Alla med uppgift att skriftligen förmedla något till andra borde få gå en skrivkurs och åtminstone lära sig sätta punkt och tänka på vad dom skriver t ex inte skriva "inte ofrivilligt" när man menar "inte frivilligt".

1 kommentar:

  1. Ser fram emot att se Oranga jackan igen :) /Kram A

    SvaraRadera