tisdag 19 oktober 2010

Gissa vad som trillade ur morgontidningen idag!

Jo, Julbord och Events. En liten bilaga i rött - röd serviett hopknuten av ett litet piffigt band på omslaget. Undertext på framsidan: Julmys med Ernst.
Jag vill inte tänka på julen än. Varken ihop med Ernst eller någon annan. Och inte nu! Det är alldeles tillräckligt med att hösten gjort sin entré och att badstegen är upptagen. För övrigt så är jag i det närmaste allergisk mot alla bilagor instoppade i tidningarna varenda dag, massor av papper som jag inte bett om, som jag inte vill ha och måste kila ut med till "kärlet för papper" i soprummet. Det är visserligen inte särskilt ansträngande, jag orkar mer än väl, men det känns så onödigt. Tänk så många träd till ingen nytta, i varje fall inte hos mig, bara irritation.
På tal om träd, från linden på min gård duggar höstlöven tätt, hela gräsmattan är täckt. Och mängder har blåst in i ett altanhörn under natten. Gårdagens idoga arbete, dels att samla löv i korg för att täcka växterna i utekrukorna, dels att sopa altanen, var således ganska onödigt. Inte alls förresten, det är skönt och nyttigt att kroppsarbeta utomhus. Visst känns det ursprungligt och rätt - ett med naturen på något sätt om än i blygsam skala. För att vara ett med naturen idag ska jag ta en ordentlig promenad i blåsten längs stranden - jag vill så gärna bli väderbiten. Lite tufft tycker jag. Eller coolt ska man väl säga, tufft verkar lite förlegat. Så det är cool jag vill vara. En cool och lätt väderbiten eternell.

1 kommentar:

  1. Tycker också att det är för tidigt med jul, Men men /Kram Charlotte

    SvaraRadera