onsdag 2 september 2009

Hjäääälp! Mina gamla jeans sitter hårt som sjutton!

Det är inte bra. Och beiga linnebrallorna ska vi inte tala om!
Vad kan det bero på?
Först och främst att jag rört på mig för lite. Minst en timmes rask promenad så gott som varje dag är min normala dos. Och det har jag inte gjort i sommar. Jag har varit lat, trots att jag verkligen gillar promenader. Det räcker inte med att simma 200 m morgon och eftermiddag. Och inte hjälper det att sitta i solen och lösa korsord eller läsa.
Ätit för mycket?
Visst, lika mycket som när jag motionerar regelbundet.
Druckit för mycket?
Det också! Jag är alldeles för förtjust i en slurk vin både före och till maten.
Men från mat och dryck med make, barn och vänner tänker jag inte avstå - bättre då att hålla igång och strunta i att benen värker på natten. Nåja, inte så farligt, men tillräckligt för att jag ska vakna och behöva gå upp och vanka runt några varv. Nej, jag gnäller inte, något ska man ju ha.
Ska försöka med gymnastik. Trots att gruppträning aldrig har varit min melodi.
Men försöka duger! Och jag kanske ska strunta i att jag är urusel - ja, verkligen URUSEL - på att koordinera armar och ben till ett graciöst och rytmiskt rörelsemönster. Ska ta ett provpass på fredag morgon. Ackanemej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar